OM OS

I marts 2019 blev der afholdt et informationsmøde i Ry Hallerne omkring mulig opstart af esport under Ry Familie og Firma Idræt (RFFI). Som resultat heraf blev der nedsat en styringsgruppe på 4 frivillige samt en konsulent mhp. at etablere Ry eSport. Med stærk opbakning fra både RFFI, støtte fra det lokale erhvervsliv og lokale borgere blev Ry eSport indviet d. 5/9-2019.

Du finder Ry eSport’s formålsbeskrivelse her.

Vi følger Etisk Kodeks

Ry eSport har stort fokus på medlemmernes ve og vel, herunder såvel fysisk som psykisk. På højde med andre velkendte sportsgrene er det vigtigt som esportsudøver at have fokus på både kost, motion og søvn for at kunne præstere bedre, i særdeleshed op til konkurrencer. Bl.a. derfor følger vi Dansk Firmaidræt’s Etisk Kodeks for esport i Danmark.

Etisk Kodeks – den korte version

I Ry eSport er vi opmærksomme på følgende:

Fysisk og mental sundhed

• En ordentlig døgnrytme mhp. øget koncentration/klarhed
  • En ordentlig kost – spis sundt og varieret
  • En fysisk aktiv hverdag mhp. forbedret indlæring

Fairplay

• Ingen snyd/cheats
  • Ingen doping
  • Vi taler pænt til og om hinanden

Alkohol, energidrik og stoffer

• Ingen alkohol, hverken til træning eller kamp